Alle mennesker vil på et tidspunkt i deres liv opleve, at de har brug for juridisk hjælp. Dog kan det for mange mennesker være dyrt og kompliceret at gå til en traditionel advokat. Derfor forsøger Legal Desk at gøre det lettere og billigere for kunden at sikre sig selv. Dette kan du læse mere om her.
Legal Desk – juridisk sikring, nemt og hurtigt
I 2016 blev Legaldesk stiftet af advokaterne Anders Lyager Kaae og Simon Eklund. De erfarede i deres tid som advokater, at langt de fleste mennesker har samme behov, når det gælder juridisk rådgivning. Derfor startede de Legal Desk, hvor de kunne tilbyde juridisk sikring til private og erhvervskunder.
Virksomheden er bygget på fire grundsten: Dokumenter og services skal kunne oprettes og modtages, når det passer kunden, uafhængigt af, hvor i landet vedkommende befinder sig, i et sprog som alle kan forstå og til en pris, hvor alle kan være med.
Automatisering af juridiske dokumenter
Langt de fleste mennesker har samme behov, når det gælder juridisk rådgivning. Det er især, når der sker større forandringer i livet – f.eks. når par flytter sammen, ved familieforøgelse eller skilsmisse, eller ved valget om at blive selvstændig – at det er vigtigt, at man får lavet de relevante juridiske dokumenter korrekt.
Legal Desk har derfor haft stor succes med at automatisere en lang række ydelser og services for både privatpersoner og erhvervskunder. Succesen ses både i hvor nemt tilgængeligt servicen er, men også i forhold til prisen, som er væsentlig billigere, end hvad samme ydelse ville koste hos en traditionel advokat.
Gør brug af Legal Desk
Legaldesk tilbyder mange forskellige juridiske dokumenter, såsom ægtepagt, fremtidsfuldmagt eller selskabsdokumenter. På hjemmesiden kan du nemt oprette dokumenterne ved at udfylde en formular. Formularene er intelligente, hvilket betyder, at de tilpasser sig, mens brugeren udfylder dem. På den måde ender brugeren med et dokument, der passer til vedkommendes situation og dækker dennes behov.
Så snart man har udfyldt formularen, vil man blive sendt til betaling, hvorefter man får adgang til det færdige dokument. Hvis dokumentet skal underskrives, kan det gøres digitalt – nemt og sikkert. Du kan hele tiden følge med i forløbet inde i det personlige dokumentarkiv kaldet Mine Dokumenter. Her vil det også fremgå, hvis brugeren skal foretage sig noget. Brugeren har på den måde hele tiden overblik over, hvad der foregår og hvem der skal foretage sig hvad.